Un any més, la Representació de la Comissió Europea i l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona convoquen el l'XII Concurs d'Articles sobre la Unió Europea.

Es tracta d'un Concurs obert a estudiants universitaris i acabats de graduar o llicenciar que té un doble objectiu: d'una banda, vol copsar l'opinió dels joves sobre la UE. De l'altra, pretén implicar-los en la reflexió sobre el futur de la UE, en un moment decisiu del projecte comunitari i quan queden pocs mesos per les eleccions europees al Parlament Europeu del 26 de maig.

Aquest any, per tant, el tema del concurs son les eleccions europees Els guanyadors han d'escriure un text periodístic sobre les eleccions i tindran l’oportunitat de participar en un viatge de periodistes a Brussel·les. A més, els articles guanyadors es publicaran al diari ARA. Els textos s'han d'enviar a: comm-bcn-concurs@ec.europa.eu i termini de presentació s'acaba el 21 d'abril.