f

L'edició d'enguany del Monitor de l'Educació i la Formació de la Comissió mostra els avenços realitzats per complir importants objectius de la UE.

També destaca que els estats membres han de fer que els seus sistemes educatius siguin més adequats i inclusius, en particular pel que fa a la integració dels refugiats i els migrants nouvinguts.

Europa depèn de sistemes educatius eficaços per dotar els joves de les capacitats necessàries per construir la seva vida com a ciutadans i desenvolupar les seves carreres professionals.

Les escoles, les universitats i les institucions de formació professional són la base del creixement, l'ocupació, la innovació i la cohesió social. En l'edició de 2016 del seu Monitor de l'Educació i la Formació, la Comissió Europea analitza l'estat de la Unió Europea i els sistemes nacionals i posa de manifest que els estats membres s'enfronten a la doble tasca de garantir una adequada inversió financera i oferir una educació de gran qualitat als joves de tots els orígens, inclosos els refugiats i els migrants.