El projecte KISS ME (Knowledge & Innovation Strategies involving SMEs), finançat pel programa INTERREG EUROPE, acaba de ser seleccionat i es suma als quatre projectes de l’Euroregió escollits enguany per rebre finançament de la Comissió Europea.

L’Euroregió Pirineus Mediterrània, formada pels governs de Catalunya, les Illes Balears i la regió francesa d’Occitània, desenvoluparà juntament amb 28 socis diferents fins a cinc projectes que rebran finançament europeu. A més, l’Euroregió encara està pendent del resultat d’un sisè projecte relatiu a les aplicacions espacials al servei dels ports marítims.

Els cinc projectes cofinançats pel fons FEDER o per d’altres programes europeus busquen estimular el creixement econòmic, l’ocupació, la cooperació cultural i l’ensenyament superior. En total, més de 1,4 milions d’euros de fons europeus arribaran a l’AECT Pirineus Mediterrània i a altres actors del territori de l’Euroregió.

Entre els projectes seleccionats, l’Euroregió liderarà Links Up (programa INTERREG SUDOE) que incentivarà el creixement econòmic de l’start-ups, eHealth Eurocampus (Erasmus+) que permetrà millorar la qualitat de l’ensenyament superior en l’àmbit de les TIC al servei de la salut i SPIN (SPort for INclusion, Erasmus+ Sport), que buscarà fomentar la integració social i la igualtat de gènere a través de l’esport.

D’altra banda, l’Euroregió s’associarà a diferents partners de tota Europa per desenvolupar el projecte The Spur (Europa Creativa), per facilitar la mobilitat d’artistes i organitzar residències creatives en espais abandonats de les ciutat, i el projecte KISS ME (INTERREG Europa), que posarà en xarxa quatre euroregions per cooperar en l’àmbit de la innovació a les empreses.

Els cinc projectes reconeguts per la Comissió Europea són el resultat d’algunes de les iniciatives euroregionals delsúltims anys, com les convocatòries d’ajuts a projectes de cultura i innovació o el suport a dobles titulacions universitàries, i confirmen l’Euroregió Pirineus Mediterrània com una veritable eina de cooperació europea al servei dels ciutadans i dels actors socio-econòmics del territori.

____
Euroregió Pirineus Mediterrània
L'Euroregió Pirineus Mediterrània, nascuda el 29 d'octubre de 2004, és un projecte de cooperació política entre Catalunya, les Illes Balears i la nova regió francesa d’Occitània. L’Euroregió es va dotar el 2009 de personalitat jurídica creant l'Agrupació Europea de Cooperació Territorial (AECT) Pirineus Mediterrània per poder contractar personal i desenvolupar projectes propis.

_____

Més informació: Ainhoa Gomà, Comunicació | 93 5676376 | gect@euroregio.eu | www.euroregio.eu