El Parlament Europeu vol impulsar, mitjançant el programa Erasmus+, la mobilitat dels aprenents i estudiants de formació professional.

En una resolució que els eurodiputats han aprovat aquest migdia se suggereix establir estratègies de mobilitat, acords d'associació entre les autoritats locals i regionals i les empreses, cambres de comerç, sindicats i altres organitzacions per incentivar la formació d'aquests estudiants en altres països de la UE. El ponent d’aquest informe d’iniciativa ha estat l’eurodiputat Ernest Maragall (Verds/ALE). El reconeixement i convalidació de tot tipus de formació ha d’organitzar-se millor a nivell nacional, sigui e forma de crèdits o certificats, així com l’aprenentatge d’idiomes i l’organització dels currículums i plans d’estudi, agrega el text.

Cal un "increment adequat dels recursos econòmics per atendre les necessitats i complexitats del col·lectiu protagonista de l'educació professional i l'aprenentatge. Programes adequats per superar els obstacles, començant per les barreres lingüístiques i la simplificació dels procediments i el degut acompanyament i tutoria dels nostres estudiants", va afirmar ahir a la tarda Ernest Maragall (Verds/ALE), ponent de l'informe, durant el debat al ple.