18 científics espanyols van a rebre una beca del Consell Europeu de Recerca

El Consell Europeu de Recerca (CEI) - (European Research Council (ERC), en anglès) ha anunciat els 302 guanyadors per al 2015 de les beques "Consolidator Grants" (beques de consolidació), entre ells, 18 espanyols.

Aquestes beques es concedeixen a científics de primer rang, amb una trajectòria científica ja establerta. Se'ls ha adjudicat un total de 585 milions d'euros, en el marc del programa de recerca i innovació de la UE "Horitzó 2020".

Amb beques per un valor de 2 milions EUR cadascuna, podran consolidar els seus equips d'investigació i desenvolupar les seves idees innovadores. Alguns dels investigadors seleccionats en la present convocatòria estan desenvolupant, per exemple, nous mètodes per controlar els insectes que transmetin malalties com el virus de Zika, per a construcció de piles de combustible ultralleugeres o estan estudiant l'impacte de la renda sobre els resultats escolars . Donen feina a més de 2.100 estudiants de doctorat, postdoctorat i altres agents.