A Espanya han participat 53 centres, amb 248 alumnes en total.

Espanya és el 5è país amb més escoles participants.

Es selecciona un guanyador a cada país; a Espanya ha estat premiada una alumna de l'IES Trevenque (La Zubia, Granada).

La Comissió Europea ha anunciat avui els noms dels guanyadors del seu concurs anual de traducció «Juvenes Translatores». Un total de 28 alumnes d'ensenyament secundari, un per cada Estat membre de la Unió Europea, rebran un premi després d'haver competit amb més de 3 000 participants de tot el continent. Els vencedors viatjaran a Brussel·les el 14 d'abril que ve per rebre els seus guardons de mans de Kristalina Georgieva, vicepresidenta de la Comissió Europea.

Els estudiants van haver de traduir textos sobre la cooperació al desenvolupament, tema que va ser triat per commemorar l'Any Europeu del Desenvolupament 2015. Els participants van poder escollir una de les 552 combinacions possibles entre dues llengües qualssevol de les 24 oficials de la UE. Aquest any, els estudiants van fer servir 166 combinacions lingüístiques, com ara la traducció del txec a l'italià, del maltès al neerlandès, i del danès al polonès. Tots els guanyadors van optar per traduir a la llengua que millor dominaven, com fan els traductors funcionaris de les institucions de la UE.