Els membres i el personal del Parlament Europeu es reuniran demà a les 15h00 a l’hemicicle per a una breu cerimònia en memòria de les víctimes dels atacs terroristes a París i per expressar la seva solidaritat amb els ciutadans i les autoritats de França. La cerimònia de commemoració serà presidida per Martin Schulz, president del Parlament Europeu. Els presidents de la Comissió i el Consell, Jean-Claude Juncker i Donald Tusk, també han estat convidats. L'acte serà obert als mitjans de comunicació i hi haurà imatges per EbS i webstream.

Comunicat de Martin Schulz de dissabte 14 de novembre condemnant els atacs terroristes

“En nom del Parlament Europeu, condemno fermament els atacs terroristes que han matat i ferit tanta gent ahir a París.

En aquest moment tan terrible, els nostres pensaments i condol estan amb les famílies i amics de les víctimes, així com amb les autoritats franceses i amb tots els ciutadans francesos. He transmès les meves condolences al president Hollande. Desitjo una ràpida recuperació als ferits. Agraeixo de tot cor als parisencs qui han respost amb coratge i gran solidaritat.

Ahir París va ser brutalment atacada per segon cop en menys d’un any. Els terroristes han volgut atacar el cor de la civilització occidental, els seus valors i la seva gent. Volien sembrar terror, por i divisió. Però Europa està unida contra el terrorisme, dins la nostra voluntat de desmantellar les xarxes i portar a tots aquells qui han contribuït a l’organització d’aquests actes atroços davant la justícia. El nostre compromís per defensar la llibertat, la igualtat, la democràcia i l’estat de dret és més fort que mai”.