f

El Monitor de l'Educació i la Formació de 2015 mostra un avanç a tot Europa, pel que fa al nivell educatiu assolit, però també posa de manifest la necessitat d'invertir perquè l'educació sigui més inclusiva i per impulsar la mobilitat social.

L'edició de 2015 del Monitor de l'Educació i la Formació de la UE mostra que ara hi ha més estats membres que han assolit els seus objectius d'augmentar el nombre d'alumnes que completen nivells més alts d'educació i de reduir al mínim el dels que abandonen prematurament els estudis. Això vol dir que Europa està en vies d'assolir els objectius establerts en la seva estratègia de creixement i ocupació per al 2020. No obstant això, aquest avanç és irregular i hi ha diferències entre els estats membres i dins d'ells. Els alumnes procedents d'entorns desfavorits i d'immigració són els que corren més risc de no assolir uns nivells educatius mínims.