L’Hospital de Cerdanya és l’únic centre de salut transfronterer d’Europa i té gestió conjunta de Catalunya i França.

Suposa un enriquiment per a la població, ja que s'ajunten dos sistemes de salut i s’aplica el millor. S’han sumat esforços sobretot en l’atenció ciutadana i, en conjunt, es beneficia de la suma de dos protocols (el català i el francès) a partir d’una valoració conjunta.

Es treballa en temes preferents al territori i es col·labora amb la càtedra de medicina de muntanya i simulació clínica de la Universitat de Girona. Son referents en formació en medicina de muntanya –ja iniciats amb Fundació Hospital de Puigcerdà– i són l’únic hospital europeu soci de la Societat Internacional de Salvament Alpí d’Europa (CISA-ICAR).

El seu entorn és privilegiat per fer recerca d’esports d’elit i tenen en marxa el projecte Summit vinculat a activitat d’alta intensitat, en els que intervenen Imma Roca i Kilian Jornet. A banda, comencen un estudi de 5 anys per prevenir accidents de muntanya i forma part d’un estudi biomèdic amb diverses universitats espanyoles sobre sensors, en el qual aporten dades de pacients en altituds i climes molt diferents dels de la ciutat