Nens orfes i afectats pel Ébola rebran educació i suport psicosocial a través de projectes humanitaris duts a terme per la UNICEF i Save the Children a Guinea i Sierra Leone.

La Comissió Europea aporta finançament addicional per valor d'1 milió d'euros perquè els nens orfes i afectats pel virus de l'Ébola rebin educació i suport psicosocial. Aquest import forma part del finançament global d'11 milions d'euros assignat a projectes d'educació en zones de conflicte dins de la iniciativa «Nens de la Pau» de la UE.

Aquest finançament addicional de la UE ajudarà a la reobertura de les escoles, actualment tancades a causa de l'epidèmia. Els fons es canalitzaran a través de la UNICEF i Save the Children -cadascuna de les organitzacions rebrà 500 000 euros- i serviran per desenvolupar projectes educatius a Guinea i Sierra Leone.

A més, la Unió Europea formarà nens i professors en la prevenció de la malaltia de l'Ébola, donarà suport per tal de millorar la higiene i les instal·lacions sanitàries a les escoles, oferirà suport psicosocial, reintegrarà als nens en les seves comunitats i reforçarà la resiliència de les poblacions davant de possibles futures crisis sanitàries.