Els primers préstecs per a graduats que cursin un màster a l'estranger ja estan disponibles d'acord al Sistema de Garantia de Préstec d'Erasmus +. L'acord, que proporcionarà un màxim de 30 milions EUR per préstecs garantits per la Comissió Europea a través del seu programa Erasmus +, serà signat per MicroBank i el Fons Europeu d'Inversions. Aquest primer acord proporcionarà ajuda financera a estudiants espanyols que cursin un màster en un dels trenta-tres països del programa Erasmus +, o estudiants d'aquests països que es desplacin a Espanya per cursar un màster.

D'acord amb l'sistema, els estudiants poden rebre un màxim de 12.000 € per a un curs de màster d'un any i fins 18.000 € per a un curs de màster de dos anys. La Comissió Europea s'ha assegurat que aquests préstecs s'ofereixen amb condicions favorables. Per exemple, no s'exigeix una garantia subsidiària ni als estudiants ni als pares i s'ofereix un tipus d'interès favorable, així com opcions devolució ajornada. En els llocs web dels préstecs de màsters Erasmus + i de MicroBank pot trobar-se més informació sobre aquest sistema.

A partir d'ara, tots els estudiants que es beneficien d'una subvenció, beca o préstec de Erasmus + també podran rebre ajuda i orientació de la nova Associació d'Antics Alumnes d'Erasmus +, que es va inaugurar el 12 de juny en un acte celebrat a Brussel·les. La nova associació, que representarà a més de tres milions d'estudiants d'Erasmus + d'aquí al 2020, agruparà quatre associacions existents i les seves xarxes locals [Associació d'Antics Alumnes d'Erasmus Mundus, la Xarxa d'Estudiants Erasmus, garagErasmus (gE) i la xarxa OCEANS].