f

El 15 de maig a mitjanit és la data límit per presentar-se a les beques Robert Schuman opció general o de periodisme, que començaran l'1 d'octubre i tindran una durada de cinc mesos.

Gran part de les institucions i organismes de la Unió Europea convoquen regularment períodes de pràctiques. El Parlament Europeu, la Comissió Europea, el Consell de la UE, el BCE, el Comitè de les Regions, el BEI, el Comitè Econòmic i Social Europeu, el Defensor del Poble Europeu, el Tribunal de Comptes Europeu o el Tribunal de Justícia de la Unió Europea són alguns exemples. Fins el 15 de maig a mitjanit està oberta la convocatòria de beques Robert Schuman al Parlament Europeu. S'hi convoquen 300 places. Llegeix-ho online a http://bit.ly/1HR1Tpg

El Parlament Europeu convoca dues vegades l’any períodes de pràctiques per a graduats universitaris, en opció general o de periodisme. Són les anomenades “Beques Schuman”. Aquestes permeten completar els coneixements adquirits durant els estudis i familiaritzar-se amb l’activitat de la UE i, en particular, del Parlament Europeu. Per al període de pràctiques de l’1 d’octubre al 28/29 de febrer la convocatòria està oberta del 15 de març al 15 de maig; mentre que per al període de pràctiques de l’1 de març al 31 de juliol, la convocatòria s’obrirà del 15 d’agost al 15 d’octubre.

Els períodes de pràctiques tenen una durada de cinc mesos –no prorrogables– i hi ha opció remunerada i no remunerada. Al 2013 el sou de la beca eren 1.213,55€ al mes per als becaris a Brussel•les o Luxemburg. Actualment és de 1.155,98€ a Espanya. Cada 1 de gener s’actualitza aquest import. La beca també inclou un viatge a Estrasburg per participar de les tasques administratives o informatives de la institució durant una sessió plenària.

La presentació de candidatura es fa exclusivament a través del portal online habilitat pel Parlament Europeu i el formulari ha d'omplir-se en anglès, francès o alemany. El formulari de candidatura s’estructura en 5 apartats: informació general del candidat/a, coneixements lingüístics, formació, coneixements informàtics i motivació. Es disposa d'un màxim de 30 minuts per fer cadascuna d'aquestes cinc pàgines. Finalment, els candidats hauran d'indicar les seves preferències per realitzar les pràctiques: alguna de les tres seus del Parlament Europeu –Estrasburg, Brussel·les o Luxemburg– o qualsevol  de les altres 33 ciutats on el Parlament Europeu compta amb una Oficina d'Informació, com ara Barcelona. A banda de les 28 capitals dels Estats membres, la ciutat comtal disposa d'una Oficina d'Informació del Parlament Europeu juntament amb Breslau, Edimburg, Marsella, Estrasburg, Milà, Munic i una als EUA, a Washington DC.

L'Oriol Nierga explica la seva experiència

L'Oriol Nierga, llicenciat en Periodisme, fa unes pràctiques Robert Schuman a l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona de març a juliol de 2015 i us explica la seva experiència.

·         Vídeo pràctiques Robert Schuman >>

Altres convocatòries

El Parlament Europeu també convoca pràctiques de formació, pràctiques per a persones amb discapacitat, pràctiques de traducció per a graduats universitaris i pràctiques de formació en traducció. Per a més informació, consulti l’enllaç sobre pràctiques al Parlament Europeu.

·         Pràctiques al Parlament Europeu (ES) >>

·         Formulari de sol·licitud de pràctiques (EN, FR, DE) >>