El concurs es centrarà en l'Any Europeu del Desenvolupament 2015 "El nostre món, la nostra dignitat, el nostre futur".

El concurs, convocat per l'Oficina d'Informació del Parlament Europeu a Espanya en col·laboració amb la Representació a Espanya de la Comissió Europea i la Secretaria d'Estat per a Assumptes Europeus (Ministeri d'Afers Exteriors i Cooperació) està destinat a joves entre 15 i 18 anys que estudiïn Ensenyament Secundari Obligatori (ESO), Batxillerat o Cicles de Formació Professional de Grau Mitjà, en centres educatius espanyols.

Euroscola és un concurs educatiu online el principal objectiu és el d'apropar Europa als més joves, fent-los partícips del procés de construcció europea.En aquesta XXI edició de Euroscola, el concurs se centrarà en els següents temes:
• El repte de la cooperació per un món més just i sostenible.
• La participació en projectes solidaris dels joves a través dels seus centres escolars.
• La informació sobre els programes europeus de cooperació al desenvolupament.

Un any més, el premi final del concurs serà la participació en el Programa Euroscola del Parlament Europeu a Estrasburg (França) juntament amb joves de tot Europa. Serà organitzat durant el curs acadèmic 2015-2016 i els equips guanyadors comptaran amb una ajuda financera per a la realització del viatge. A més, hi haurà més premis oferts per altres entitats col·laboradores.

Inscripcions i desenvolupament del concurs
Les inscripcions dels equips es realitzen a través de la pàgina web del Concurs: www.euro-scola.com. Les inscripcions estaran obertes fins el 2 de març tot i que el concurs comenci el 19 de gener, ja que Euroscola està basat en un model de competició flexible i dinàmica que permet que el professor que lidera cada equip pugui adaptar l'organització i participació dels alumnes als horaris i activitats de cada centre educatiu.
El concurs començarà el 19 de gener i tindrà una etapa inicial i fase final.

Fase inicial: del 19 de gener al 20 de març
Fase final: del 24 de març al 14 d'abril

Web del concurs Euroscola a Espanya: www.euro-scola.com
Web del Programa Euroscola del Parlament Europeu: http://www.europarl.europa.eu/euroscola/