Des del dia 16 d'octubrei i fins al divendres 14 de novembre 43 espanyols que treballen per la Comissió Europea "tornen a l'escola" on van estudiar.

L'objectiu és apropar "Europa" i animar els alumnes a millorar capacitats que els serviran per al futur. Francisco Fonseca, director de la Comissió Europea a Espanya, serà el primer a participar.

Treballadors de la Comissió Europea tornen als centres on van estudiar per apropar la Unió Europea i animar a desenvolupar habilitats com l'aprenentatge d'idiomes a més de 5.000 estudiants d'entre 16 i 18 anys. L'activitat se celebra per cinquè any consecutiu. En el conjunt d'institucions de la UE (Comissió Europea, Parlament Europeu, Consell, Tribunal de Justícia, Tribunal de Comptes, agències ...) treballen uns 2300 espanyols.

Els 43 voluntaris es repartiran entre 11 comunitats autònomes i 45 de centres. Les tres CCAA amb més repercussió són Catalunya amb més de 2400 alumnes en 9 centres, la Comunitat de Madrid, on s'arribarà a més de 2 000 involucrats en 12 centres i Andalusia, 530 alumnes en 7 centres. Els següents funcionaris participen en la iniciativa en col·legis disposats a rebre a membres de la premsa (punxant en el nom trobarà més informació sobre cada un d'ells). Si voleu contactar amb algun d'ells si us plau enviï un corre COMMESBACKTOSCHOOL@ec.europa.eu.

EXEMPLES D'ACTIVITATS

Catalunya