Activitats EuropeDirect
El divendres 5 de maig, els estudiants de 1r de Batxillerat de quatre Instituts de les comarques gironines, han celebrat la 8a “Jornada acadèmica del Dia d’Europa”. Des de fa setmanes treballaven en un campus virtual sobre la temàtica d’enguany: “Units en la diversitat. Cultures a Europa”. Els participants han estat l’Institut de Cassa, el de Bescanó, el d’Anglès i el Salvador Espriu, de Salt. L’acte, amb l’assistència de més de 170 participants, s’ha desenvolupat a l’Auditori de la “Factoria Cultural Coma Cros” a Salt.

La presentació inicial ha estat a càrrec de la Sra. Dolors Reig, Presidenta de l’Associació “Amics de la UNESCO”, a Girona.

A continuació, els alumnes han visionat un documental sobre les experiències Erasmus de deu joves. “L’auberge européenne” que recull les vivències d’universitaris a deu ciutats diferents d’Europa, i permet plantejar un fòrum de debat amb 12 equips d’alumnes de diferents centres, al voltant de tres eixos: a) “Marxo”, i diuen que altres pensen i senten diferent; b) “Sóc”: porto la meva cultura i tradicions; i c) “Reptes”: és possible viure “units en la diversitat”?.

Després de la pausa, s’ha estrenat el documental “Una Europa amb diversitat”, elaborat per alumnes de l’Institut Espriu i s’ha presentat la ponència central que, finalment, ha estat a càrrec del professor Joan Manuel del Pozo, de la Universitat e Girona: “Una Europa per a què? Una Europa per a qui?” n’era el títol.

Després, 14 alumnes de diferents Instituts han ofert exposicions en llengua anglesa i francesa sobre temàtiques vinculades amb la diversitat cultural: les nacions i les minories, les llengües, les migracions internes o la identitat europea.

Els resultats de la Jornada, així com els vídeos i les comunicacions premiades e podran consultar al web oficial.

Es pot accedir a un ampli àlbum obert de fotografies

Facebook i Twitter