La Comissió mixta Universitat de Girona-Universitat de Perpinyà Via Domitia s’ha reunit a Perpinyà en data 24 de juliol de 2017.

Les delegacions, encapçalades per el VR Jorg Zimmer (UdG) i per Jean Benkhelil (UPVD), han tractat de l’ampliació dels socis de la futura AECT.

En primer lloc s’han reafirmat en la voluntat mútua de liderar el projecte.

En segon lloc, han constatat la necessitat d’iniciar un nou tràmit nacional donat que la normativa europea sobre les AECT no contempla la possibilitat de membres de ple dret i de membres associats. Com que les universitats d’Andorra, Science Po (Tolosa de Llenguadoc) i de Lleida mostren la seva voluntat d’adherir-se a l’AECT així com la U. de Vic cal canviar el conveni inicial i la sol·licitud inicial (Aprovada per el govern espanyol fa més de 4 anys)

Finalment, han tractat sobre el nou conveni a 7 o 8 universitats dels tres Estats, els futurs Estatuts de l’AECT així com el pla de treball/pla estratègic de l’AECT.

Les dues universitats s’han emplaçat a continuar treballant i trobar-se properament a Girona.