foto

Cada vegada més emprenedors de tots els sectors utilitzen plataformes de micromecenatge per finançar els seus projectes

Davant d'aquesta tendència creixent, la Comissió Europea ha llançat una consulta pública on invita tots els usuaris d'aquest sistema a aportar les seves idees per elaborar una marc legal a nivell europeu que reguli les plataformes de micromecenatge.

"El micromecenatge és una alternativa participativa, col·lectiva i interactiva de superar els problemes de finançament de les empreses de nova creació i de fomentar l'emprenedoria", ha declarat el comissari de Mercat Interior, Michel Barnier. Segons Barnier, per assegurar que el micromecenatge no sigui només una moda passatgera, cal proveir-lo d'un marc legal europeu que ajudi les plataformes de micromecenatge i eviti els riscos lligats a l'ús d'aquest nou sistema de finançament.

Per poder recollir informació sobre les necessitats de totes les parts implicades en el micromecenatge i  saber com es pot aportar valor afegit des d'una perspectiva europea, la Comissió ha obert una consulta online que tracta tots els aspectes relacionats amb el micromecenatge: donacions, recompenses, inversions financeres...Tots els ciutadans, autoritats nacionals i plataformes de micromecenatge poden participar en la consulta i aportar-hi les seves idees fins al 31 de desembre. Podeu accedir al qüestionari en aquest enllaç: http://ec.europa.eu/internal_market/consultations/2013/crowdfunding/index_en.htm