Malala

L’activista pakistanesa pel dret a l’educació de les dones Malala Yousafzai és la guanyadora del Premi Sàkharov per a la Llibertat de Consciència 2013, que atorga anualment el Parlament Europeu.

Declaració del President Schulz sobre la concessió del Premi Sàkharov 2013

El President del Parlament Europeu, Martin Schulz, ha fet la següent declaració sobre la concessió del Premi Sàkharov 2013 a Malala Yousafzai, qui ha estat escollida guanyadora per unanimitat, pel president Martin Schulz i els líders dels grups polítics, aquest matí a Estrasburg:

"Amb la concessió del Premi Sàkharov a Malala Yousafzai, el Parlament Europeu reconeix la increïble força d'aquesta jove dona. La Malala lluita amb valor pel dret de tot infant a rebre una educació justa. Massa sovint aquest dret és descuidat en el cas de les nenes. La Malala s’ha recuperat coratjosament de l’atac talibà i ara defensa amb eloqüència per tot el món aquesta causa fonamental i justa. No oblidem que la Malala continua encara amenaçada al Pakistan.

Demà, 11 d’octubre, és el Dia Internacional de la Nena i m'agradaria recordar que uns 250 milions de nenes d’arreu del món no poden anar lliurement a l'escola. L’exemple de Malala ens recorda el nostre deure i responsabilitat amb el dret a l'educació per als nens. Aquesta és la millor inversió per al futur".