Croàcia que es convertirà en el soci núm. 28 de la UE, va celebrar les seves primeres eleccions al Parlament Europeu el diumenge 14 d’abril. Els seus 4,3 milions d'habitants van triar dotze eurodiputats que ocuparan els seus escons després de l'adhesió oficial, el pròxim 1 de juliol. "El Parlament assumeix molta responsabilitat a la Unió Europea i els estats que la conformen", va subratllar el President de l'Eurocambra,  Martin Schulz. "El dia de les eleccions, dirigeixin-se a les urnes i triïn al millor", va afegir.

Els eurodiputats croatas triats ocuparan les seves funcions fins que se celebrin les eleccions europees de 2014. A partir d'aquesta data, Croàcia passarà a tenir onze en lloc de dotze escons. Actualment, Croàcia té dotze observadors nomenats pel seu Parlament en funció de la composició política de les seves corts nacionals.

"És una bona notícia que la família creixi, sobretot la nostra família de valors compromesos amb la democràcia, la justícia i l'Estat de Dret", va afirmar Schulz. I va afegir: "L'adhesió de Croàcia és un pas endavant cap a la reunificació total d'Europa, enriquirà la Unió Europea i oferirà noves oportunitats a Croàcia".

Més informació a la web de la Comissió Europea (en anglès)

Informe preparatius adhesió de Croàcia (en anglès)

Web de la Delegació de la UE a la República de Croàcia (en anglès)