El Consell Europeu d'Investigació ha seleccionat 287 científics de màxim nivell que es troben a l'inici de la seva carrera per finançar els seus projectes.

La UE ha destinat un total de 400 milions d'euros en el concurs 'Subvencions d'inici' i entre els guanyadors s'hi troben sis projectes duts a terme en centres de recerca o universitats catalanes.

Èxit de convocatòria de  la 6a edició d'aquest concurs que pretén ajudar als científics a dur a terme les seves investigacions gràcies al finançament dels seus projectes.  Es van presentar 3.329 propostes, un 50% més que en la passada edició, de les quals un 9% ha rebut finançament de la UE.

Les subvencions s'han adjudicat a 34 països diferents en un total de 162 institucions de tot Europa entre les quals es troben el Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI) la Fundació Privada Centre de Regulació Genòmica, Fundació Institut de Ciències Fotòniques , i la Universitat de Barcelona que ha rebut finançament per a 3 projectes.

En total, 6 científics que tenen entre 2 i 7 anys d'experiència a partir de la finalització del doctorat  i que estan duent a terme  investigacions en centres catalans han obtingut finançament del Consell Europeu d'Investigaciópdf.

Els projectes seleccionats, que poden rebre fins a 2 milions d'euros de finançament en un període de  5 anys,  engloben una àmplia gama de temes  com el disseny d'una defensa costera única contra tsunamis, el desenvolupament de radioteràpia d'alta tecnologia que podria ajudar els pacients de càncer de cap i coll, la investigació del seguiment en temps real de la contaminació atmosfèrica a través de la tecnologia GPS o la producció d'una nova energia fotovoltaica.

Enllaços relacionats