f

Amb l'objectiu de fomentar el debat sobre el futur d’Europa com a espai comú d’intercavi cultural i social, la Universitat de València acull durant el mes de desembre, i amb el Col·egi Major Rector Peset com a principal espai de trobada, una programació de debats, exposició, cinema i concerts.

Aquest projecte té el seu origen en l’impuls i la coordinació de diverses organismes al si de la Universitat de València: Vicerectorat de Cultura i Igualtat, Centre de Documentació Europea, Aula de Cinema i  Col·legi Major Rector Peset. Fruit de la col·laboració amb diverses institucions i organismes públics com el MuVIMl’Institut Français, la Direcció General de Relacions amb la UE i el Festival de Cinema i Drets Humans.

Dimarts 1 de desembre, 19 h.
Projecció de Toni (Jean Renoir, 1934)
Antonio Canova, Toni, és un obrer immigrant italià, que ha vingut a treballar a les pedreres de pedra d'una localitat de Provença. Es converteix en l'amant de la seva patrona, Marie, i es casa amb ella. Però el seu veritable amor és Josepha. La pel·lícula va tenir una gran influència sobre Luchino Visconti, que va treballar en la pel·lícula d'assistent de Renoir i que desenvoluparà el neorealisme a partir de Obsessió (1942), pel que pot considerar-se com una de les precursores d'aquest gènere.

Dijous, 3 de desembre, 20 h.
Concert de Mist en la sala de la Muralla
Rick Treffers
 és compositor i cantant de la banda de indi-pop holandesa Mist, formada en 2002. Ha publicat  deu àlbums de cançons pròpies. En anglès amb Mist, en neerlandès com Rick Trefers i en castellà sota el pseudònim El Turista Optimista. Ha realitzat concerts i gires a Europa, Marroc, Estats Units i Llatinoamèrica. Després d'una pausa de set anys, Mist llança ara el seu quart àlbum The Loop of Love: 14 petits himnes pop a l'esperança i l'amor, amb excel·lents crítiques en diversos països.

Dimecres, 9 de desembre, 19 h.
Taula redona Europa i la crisi dels refugiats
Taula amb diferents representants d'ONGs i entitats de la societat civil vinculades a la defensa de la lluita pels refugiats, amb la participació de:

Felipe Perales. Director de CAR Mislata.
Jaume Durà. Coordinador CEAR-PV.
Arantxa García. Coordinadora de la Delegació CV d'ACNUR Comitè Español.
Begoña Lobo. Cruz Roja.

Dijous, 10 de desembre, 20 h.
Inauguració de l’exposició Fronteres. Fotografies d’Ignacio Evangelista.
La mostra porta per títol Després de Schengen - Fronteres Europees i en ella són protagonistes "uns llocs fantasmagòrics que ara mateix estan en un limbe espai-temporal, perquè no serveixen per a res, són terra de ningú", explica l'autor de la mostra. Durant els últims dos o tres anys, i sempre que la feina de casa com a fotògraf professional li ho permetia, Evangelista feia la maleta i empaquetava la seva càmera de plaques Calumet per viatjar a la recerca de llocs fronterers que immortalitzar.

Divendres, 11 de desembre, 12 h.
Café amb Projectes en la Cafetería del Col.legi Major Rector Peset
Punt de trobada de responsables de projectes europeus desenvolupats a la nostra ciutat. Coordinats per Jeff Alberghi (EuropImpulse) procediran a relatar-seus projectes:

Plataforma Festivals Urbans.
Recreatura, incubadora per a projected interculturals.
Parc Tecnològic de la Universitat de València.

Divendres, 11 de desembre, 20 h.
Concert de Above the Tree en la sala de la Muralla
La trajectòria musical de Marco Bernacchia, Above the Tree començà amp formació clàssica. Però aviat rebutjà aquests nocions per treballar en una investigació personal sobre els sorolls, el folk i el blues amb  instruments.

Dimarts 15 de desembre, 19 h.
Projecció de Código desconocido (Michael Haneke, 2000)
En una animada avinguda parisenca, algú deixa un tros de paper arrugat a les mans d'una indigent. És el fet que uneix per uns instants les trajectòries de diversos personatges molt diferents. Anne (Juliette Binoche), una jove actriu; Amadou (Ona Lu Yenke), un educador musical en un institut per a sordmuts; Maria (Luminita Gheorghiu), una romanesa que envia al seu país tots els diners que guanya pidolant...

Dimecres, 16 de desembre, 19 h.
Taula rodona El dret d'asil per motius d'orientació sexual i / o identitat de gènere
Taula composta per diferents representants d'ONGs i entitats de la societat civil vinculades a la defensa del dret d'asil per motius d'orientació sexual i / o identitat de gènere, estima la intervenció de:

José Díaz Lafuente. Doctor en Dret i autor de tesi doctoral: asil i refugi per motius d'orientació sexual i / o identitat de gènere. Fundació General UV.
Mar Ortega. Presidenta de LAMBDA.
Jaume Durà. Coordinador CEAR-PV.
Presència d'una o dues persones refugiades per motius d'orientació sexual i / o identitat de gènere.

Divendres, 18 de desembre, 12.30 h.
Taula rodona Cinema documental, un testig en la frontera
Regina Laguna. Directora general de Relacions amb la Unió Europea.
Antonio Ariño. Vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València.
Ventura Durall. Director de cinema, guanyador VI edició Festival DDHH València.
José Miguel Beltrán. Director Festival Internacional de cine i DDHH de San Sebastián.
Javier de Lucas. Catedràtic DDHH UV.
Ossama Mohamed. Refugiat sirià i director de Silvered water “Siria Self Portrait”.

Evento en Facebookhttps://www.facebook.com/events/481426012040287/

Info-Europa es lo que ud. acaba de leer. Las suscripciones a la versión electrónica de Info-Europa se realizan en la propia web del CDE-UV. Redacción: Alfonso Moreira y Maria Casterà.