f

És la 5a edició de la Jornada Connect-EU, que estarà presidida pel conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig; el secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, i el representant de la Generalitat a la Unió Europea, Amadeu Altafaj

Responsables de la Comissió Europea, d’ACCIÓ i l’AGAUR presentaran els ajuts del programa Horizon 2020 i donaran a conèixer els diners captats per empreses catalanes fins l’actualitat.

Durant la jornada, que se celebrarà al Palau de Congressos de Barcelona (Fira de Barcelona), s’exposaran casos d’èxit d’empreses catalanes I ENTITATS DE RECERCA que ja han rebut cadascuna ajuts de fins a 1,5 milions d’euros per finançar els seus projectes d’R+D i innovació.

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, inaugura avui la 5a edició de la Jornada Connect-EU, que reunirà un miler d’empresaris i agents d’R+D i innovació al Palau de Congressos de Barcelona (Fira de Barcelona) amb l’objectiu d’acostar els seus projectes al finançament que ofereix la Unió Europea a través del programa Horizon 2020. Organitzat per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa- i l’AGAUR    –l’agència per a la gestió dels ajuts a la recerca-, l’acte també comptarà amb la presència del secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà; el representant de la Generalitat a la Unió Europea, Amadeu Altafaj, i el director de la representació de la Comissió Europea a Barcelona, Ferran Tarradellas.

La jornada concentrarà en una única sessió tota la informació relativa a les convocatòries de l’Horizon 2020, la iniciativa més important de la història de la Unió Europea en recerca i innovació i que, posat en marxa el 2014, compta amb un pressupost de gairebé 80.000 milions d’euros. Durant l’acte es donarà a conèixer quantes entitats de recerca i empreses han participat en aquest programa fins l’actualitat i quants diners han captat, així com casos d’èxit de pimes que han rebut ajuts de fins a 1,5 milions d’euros.

La sessió començarà a les 9:30h amb la benvinguda institucional i la presentació del balanç de la participació catalana a l’Horizon 2020. Entre 10:30h i 15:30h es duran a terme presentacions paral·leles i tallers informatius sobre les oportunitats que presenta aquest programa en diferents sectors, mentre que després es farà la sessió plenària final. Tractarà sobre les instruments financers per a la innovació i comptarà amb la presència d’Ignacio Puente González, Policy officer, Directorate-General for Research and Innovation de la Comissió Europea; Teresa Torres, directora Banca d’Empreses de la Caixa d'Enginyers; Carlos Conti, soci-director d'Inveready Venture Finance; Antonio Álvarez, director comercial de Bankinter a Barcelona; i Antoni Vallès, director comercial de l’Institut Català de Finances.

Els mitjans interessats podran entrevistar empresaris catalans que han participat al programa Horizon 2020. Podeu trobar tot el programa de la jornada a http://accio.gencat.cat/cat/agenda-activitats/activitats-emblematiques/altres/connect-eu/2015/programa.jsp