f

El Departament de Governació i Relacions Institucionals, a través del Programa d'Innovació i Qualitat Democràtica, ha obert la convocatòria d’ajuts a la recerca en qualitat democràtica DEMOC 2015, dotada amb 41.000 €.

Oberta la convocatòria d’ajuts a la recerca DEMOC 2015, que com sabeu, vol fomentar la investigació acadèmica per tal d’afavorir la qualitat democràtica.

L'objecte de la convocatòria, fruit d’un conveni entre el Departament i l’Agència Catalana d’Ajuts a la Recerca (AGAUR), és atorgar ajuts a les universitats que formen part del sistema universitari català en matèria de qualitat democràtica. També hi poden accedir les entitats públiques o privades de Catalunya sense finalitat de lucre que tinguin la recerca com una de les seves activitats principals, que permetin obtenir resultats científics i propostes d'intervenció aplicables en aquest àmbit.

El termini de presentació de sol·licituds acaba el dia 22 de juliol de 2015 i els destinataris són universitats i entitats públiques o privades. Els ajuts poden tenir una dotació d’entre 6.500 € i 9.750 € per projecte i els treballs de recerca han de versar sobre algun dels temes següents: rendició de comptes i transparència; models de gestió col·laborativa entre Administració i societat civil; innovació social i participació ciutadana; i participació ciutadana en l’àmbit de la Generalitat de Catalunya.

L’import màxim destinat a aquesta convocatòria és de quaranta-un mil euros (41.000€). Es tracta de la tercera edició d’aquests ajuts, amb els quals s’han finançat fins ara gairebé una quinzena de projectes dedicats a les temàtiques esmentades més amunt.

Bases, convocatòria i sol·licitud