band

El Tractat de Lisboa va marcar un nou pas en l'etern debat sobre les agències de la UE, les seves atribucions i funcionament, i el seu posicionament dins de l'estructura organitzativa de la UE. De fet, les reformes promulgades per Lisboa inauguren un nou marc jurídic i institucional amb una sèrie d'importants implicacions pràctiques per als organismes de la UE.

Data: 7-8 de maig de 2015

Lloc: EIPA (European Institute of Public Administration), Luxemburg

En aquest context, i més enllà de les consideracions purament legalistes, aquest seminari una vocació pragmàtica, ja que s'esforçarà per descriure aquest entorn regulatori on les agències de la UE treballen, així com proporcionar orientació sobre tots els procediments fonamentals en què els organismes intervenen, interactuar amb funcionaris dels Estats membres i els representants dels interessos comercials privats (fonamentació científica, l'elaboració de normes procediments, etc.).

Finalment, també es debatrà la qüestió de la situació jurídica d'aquests organismes davant els tribunals de la UE i la potencial revisió jurisdiccional dels seus actes. Aquest seminari també vol contribuir al debat anterior, abordant qüestions com les competències de les agències i de les trucades en curs per revisar l'anomenada doctrina Meroni, que delimita les seves competències actuals i les possibles conseqüències pràctiques d'aquesta visió revisionista.

Registre online

Contacte: European Institute of Public Administration