SmartickGames és un mètode dissenyat per millorar dominis cognitius essencials com l'atenció, la memòria, la percepció i el raonament a través d'activitats online i optimitzar el rendiment acadèmic dels nens.

L'empresa Smartick -dedicada a l'ensenyament personalitzat de matemàtiques on line- en col·laboració amb dos grups de recerca de la Universitat de Granada desenvolupa SmartickGames, amb l'objectiu de convertir-se en el líder mundial d'entrenament cognitiu per a nens. El projecte compta amb el suport, a més, del Centre d'Investigació Ment, Cervell (CIMCYC) de la Universitat -líders en les àrees de neurociència cognitiva, memòria i llenguatge- i ha estat seleccionat per la Comissió Europea com un dels projectes europeus més innovadors i disruptius del programa Horitzó 2020.

Les activitats de SmartickGames -que comptarà amb un web pròpia-, han estat dissenyades per un equip de professionals experts en psicologia infantil i neuropsicologia assessorats científicament per investigadors de la Universitat de Granada. Però, alhora, també estaran accessibles als milers de nens que fan la seva sessió de matemàtiques diària amb Smartick. L'innovador del projecte és que, a través dels exercicis d'entrenament cerebral, els alumnes de Smartick puguin millorar les habilitats cognitives (atenció, memòria, velocitat de processament, etc.) que són necessàries per a l'aprenentatge òptim de les matemàtiques. Analitzant dades d'execució dels nens, el programa podrà detectar mancances en determinades habilitats i "receptar" l'ús d'exercicis que ajuden a millorar-les.