f

Feta a base de leds, aquest nou sistema desenvolupat en el marc d’un projecte europeu i amb la participació de L’institut de Recerca en Energia de Catalunya, permetrà estalviar energia i millorar la il·luminació de l’obra sense malmetre-la.

Actualment la il·luminació representa el 20% del consum energètic mundial. La Unió Europea està compromesa amb la reducció del consum energètic en aquest àmbit i per això ha invertit 870.00 euros en el projecte LED4ART que ha desenvolupat el sistema innovador d’il·luminació de la Capella Sixtina. Un dels socis d’aquest projecte és l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IERC) que s’ha ocupat de l’auditoria energètica.

La nova instal·lació, basada en l’última tecnologia LED, permetrà augmentar els nivells d’il·luminació de la Capella Sixtina –fins ara relativament baixos- sense malmetre l’obra. Això serà possible per l’absència de radiacions nocives i a la reducció d’un 50% de la calor generada en comparació amb les làmpades de vapor de mercuri i d’halogenurs metàl·lics usades fins ara.

A més del projecte LED4ART, la UE també ha finançat amb 1,3 milions d’euros  “Illuminate” responsable de donar una ‘segona vida’  a edificis com  l’aquari de Gènova,el Museu Lituà del Mar o el Zoo de Rotterdam. L’objectiu dels dos projectes és el de promoure la il·luminació LED i aconseguir així un estalvi energètic significatiu

Enllaços relacionats