Activitats EuropeDirect

El proper 10 de maig s'inaugurarà el Centre Europe Direct de la Universitat de Girona que ha estat concedit per la Comissió Europea a través de la Direcció General de Comunicació per un període de 5 anys. La inauguració en la que també celebrarem el dia d'Europa tindrà lloc el divendres 10 de maig a la Sala d'actes de l'Edifici Jaume Casademont del Parc Científic i Tecnològic a les 12h. Comptarem amb la presència de la Rectora de la UdG, del Director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona i de la Sra. Anna Terrón.

La Universitat de Girona va posar en marxa el 1995 el Centre de Documentació Europea (CDE), un punt d’informació adreçat principalment a la comunitat universitària per donar suport a aspectes docents i de recerca.

Amb la concessió d’aquest nou centre, per un període de 5 anys renovables i aprofitant el bagatge del CDE, es podrà treballar de manera més eficient en la difusió, la divulgació i l’apropament de la Unió Europea al conjunt de la ciutadania.

L’Europe Direct Girona, juntament amb el Centre de Documentació Europea, pretenen ser la finestreta única sobre temàtica europea a les comarques de Girona, que a grans trets, informa i sensibilitza la ciutadania en aquest àmbit, promou el debat, en millora el coneixement, forma professionals i joves, i explica les possibilitats que ofereix el mercat interior de la UE.

Durant l’any 2013, any de la ciutadania europea, el centre pretén “donar a conèixer els drets que tenim com a ciutadans europeus i com podem influir i participar en la vida i desenvolupament de la Unió Europea”.

Entre les accions que es duran a terme al llarg d’aquest primer any de funcionament del centre destaquen els programes de formació per a joves als centres d’educació secundària i al personal de l’administració, la difusió de les possibilitats de mobilitat de professionals en el mercat interior, i l’assessorament en totes les qüestions que la ciutadania es plantegi.

Vegeu aquí la invitació

Facebook i Twitter