Activitats EuropeDirect

LA TEVA FINESTRA A LA UNIÓ EUROPEA

Més de 1.800 joves en 60 sessions de 30 centres educatius diferents han rebut formació bàsica sobre la UE durant aquest curs 2018/2019

El Centre Europe Direct Girona és un punt d’informació sobre la UE que acull la Universitat de Girona des de gener de 2013.

Des del seu inici, la directora i la tècnica-responsable són Mariona Illamola Dausà i Eva Monge, respectivament.

Entre les diverses activitats que el Centre Europe Direct Girona ofereix anualment destaquen les adreçades als centres educatius de les comarques gironines.

En especial dos d'elles que tenen la finalitat d’acostar la Unió Europea als joves, millorant els seus coneixements i implicant-los en la construcció d'Europa.

La xerrada interactiva "Joventut activa a la UE" i el joc "Passaparaula: què en sabem de la UE?"  s'adrecen bàsicament a estudiants de 3er, 4rt d'ESO, 1er i 2on de batxillerat i tracten de reflexionar amb els joves sobre el procés de transformació d’Europa, d'Espanya i de Catalunya a partir de la seva integració a la Unió Europea el 1986; promoure el pensament crític, valorar el que hem aconseguit i analitzar els desafiaments i reptes que es plantegen per al futur. És un projecte pedagògic de "Educació en valors",  perquè el repte europeu necessita joves ciutadans actius i compromesos.

europedirectgirona@udg.edu

Facebook i Twitter