Activitats EuropeDirect
  • La mostra ‘#dretscompartits’ convida els visitants a conèixer els seus drets com a ciutadans de la UE i a compartir-los a les xarxes socials
  • El delegat de la Comissió Europea a Catalunya i les Illes Balears, Ferran Tarradellas; i l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, inauguraran l’exposició ‘#dretscompartits’, sobre els drets dels ciutadans de la UE. Aquesta mostra itinerant, organitzada per la Comissió Europea amb motiu de l’Any Europeu dels Ciutadans, arriba el 3 de juliol a Tarragona. L’acte d’inauguració anirà seguit de la taula-debat: ‘Diàleg amb els ciutadans sobre el futur de la UE’, que comptarà també amb la participació del professor de la Universitat Rovira i Virgili, Santiago Castellà; i amb la moderació del periodista i director de la publicació Més Tarragona, Carles Abelló.

Inauguracó de l'exposició "#dretscompartits" i debat ciutadà sobre el futur d'Europa

Quan: Dimecres 3 de juliol a les 19:00h

On: Institut Municipal i d'Educació de Tarragona (IMET) Ramon i Cajal, 70

L'exposició ‘#dretscompartits’ fa un recorregut per la llista dels drets que tenim com a ciutadans de la UE: els drets fonamentals i d'altres que la Unió ha legislat per tal de protegir-nos tant quan som al nostre país com quan ens desplacem o residim a fora. Així, es parla tant del dret a la no discriminació com del dret a accedir a la seguretat social i als serveis bàsics; del dret de viure, treballar i  estudiar en qualsevol país de la UE i de drets relacionats amb qüestions més quotidianes com ara les tarifes del mòbil o el que podem reclamar com a consumidors. Amb la inauguració d’aquesta exposició, organitzada en el marc de l’Any Europeu dels Ciutadans 2013, la Representació de la Comissió Europea vol apropar la UE i el seu projecte als tarragonins i les tarragonines.

Compartir drets a les xarxes socials

#dretscompartits’ és una exposició itinerant que convida els europeus a conèixer els seus drets, a exercir-los plenament i a fer-ne difusió compartint-los a les xarxes socials. Així, les possibilitats d’interacció que ofereixen plataformes com ara Twitter i Facebook, juntament amb l’ús de codis QR, donen un paper actiu als visitants d’aquesta mostra permetent-los d’ampliar els continguts des del telèfon mòbil i de compartir-los als seus perfils a les xarxes socials. També s’ha creat l’etiqueta #dretscompartits, per aplegar els continguts que es van generant a la xarxa sobre els diferents drets que repassa la mostra.

L'exposició es va inaugurar a Barcelona el 9 de maig, amb motiu del Dia d'Europa. Després ha iniciat un itinerari per diverses ciutats i municipis de Catalunya i les Illes. La mostra es podrà veure a l’IMET de Tarragona fins el 14 de juliol.

Comissió Europea
Representació a Barcelona